1- آذر، عادل؛ واعظی، رضا؛ محمدپورسرایی، وحید. (1396). «طراحی مدل خطمشی گذاری تجاریسازی فناوری نانو با رویکرد متدولوژی سیستمهای نرم»، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت سازمانهای دولتی، 5(2)، 91-108.
2- آزاد، ناصر؛ محمدیپور، مجتبی؛ نقدی، بهمن. (1397). «چالشهای تجاری سازی محصولات دانش بنیان با تاکید بر بخش بازاریابی و مالی (مورد مطالعه: پارک فناوری دانشگاه تهران)»، فصلنامه اقتصاد مالی، 12(44)، 207-189.
3- آقازاده، هاشم؛ مالکی، حسین. (1399). «طراحی چارچوب مفهومی کیفیت رابطه خریداران و تامینکنندگان در زنجیرهتامین و اولویتبندی مولفهها کلیدی آن: رهیافت فراترکیب»، مجله مدیریت صنعتی، 12(4)، 608-578.
4- اربابی، بیژن. (1387). «ارزیابی شیوههای طبقهبندی طرح و نقش فرش ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، 11، 74-57.
5- بارانی، حسین؛ احمدی، سمانه. (1399). «مطالعه ویژگیها ثبات رنگی نخ پشمی رنگرزی شده با برخی از مواد رنگزای زرد طبیعی»، دو فصلنامه علمی رجشمار، 1(1)، 51-63.
6- بغدادی، مصطفی؛ شاوردی، مرضیه. (1391). «تجاریسازی موفق فناوری با رویکرد تیمی»، رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 9(33)، 37-45.
7- تاجیک اسماعیلی، سمیه؛ صنیعی، ماندانا؛ اسدی رازی، محمدصادق. (1392). «شناسایی ابزارهای موثر تبلیغات فرش دستباف ایران از نگاه خریداران داخلی»، مطالعات رسانهای، 8(21)، 57-67.
8- جعفرنژاد، احمد؛ سجادی پناه، علی؛ صفوی میرمحله، سیدرحیم؛ اجلی قشلاجوقی، مهدی. (1388). «بررسی موانع و ارائه راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در زمینه توسعه صادرات فرش دستباف ایران»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 52، 34-1.
9- چیت سازیان، امیرحسین؛ چیت سازیان، علیرضا. (1389). «طراحی و رتبهبندی مولفههای آمیخته بازاریابی داخلی فرش دستباف ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، 17، 69-53.
10- حسینی، میرعبدالله؛ پرمه، زورار. (1383). «ساختار بازار جهانی فرش دستباف و بازارهای هدف صادراتی ایران»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 30، 83-114.
11- حسینی نسب، سیدابراهیم؛ آقایی، مجید؛ رضاییپور، محمد. (1389). «بررسی مزیت نسبی ایران در تولید و صادرات فرش دستبافت (مطالعه موردی استان اصفهان)»، پژوهشنامه اقتصادی، 10(1)، 283-255.
12- خاکسار آستانه، حمیده؛ مظهری، محمد؛ شاهنوشی، ناصر. (1387). «تعیین مزیت نسبی و شناسایی بازارهای هدف فرش دستباف ایران»، فصلنامه علمی پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، 11، 124-113.
13- دعایی، حبیباله؛ بیغم، زینب. (1394). «امکانسنجی پیادهسازی بازاریابی الکترونیکی در بازار فرش دستباف استان فارس»، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 5(1)، 1-20.
14- دلاور، عطیه؛ محمدی، مهدی؛ سلامی، رضا؛ منطقی، منوچهر. (1391). «فرآیند تجاریسازی محصولات با فناوری پیشرفته (مطالعه موردی در هواپیماهای تجاری)»، مجله بهبود مدیریت، 6(1)، 104-81.
15- رادفر، رضا؛ خمسه، عباس؛ مدنی، حسامالدین. (1388). «تجاریسازی فناوری عامل موثر در توسعه فناوری و اقتصاد»، رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 20، 40-33.
16- شاهوردی، حمیدرضا؛ بحرینی، محمدعلی؛ صالحی یزدی، فاطمه. (1389). «موانع تجاری سازی در نانو فناوری»، دوفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، 13، 72-67.
17- شمآبادی، محمدعلی؛ خداداد حسینی، سیدحمید. (1386). «بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران: بررسی عوامل موثر و آسیبشناسی»، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 43، 34-1.
18- شوندی، زهرا؛ مزروعی نصرآبادی، اسماعیل. (1399). «تبیین مزایای همکاری-رقابت صنعت فرش دستباف ایران»، نشریه علمی کاوشهای مدیریت بازرگانی، 12(23)، 365-389.
19- صابری، حمیده؛ وندشعاری، علی؛ نوروزی، محمدرضا؛ عبدالحسینی خلیق، علیرضا. (1398). «اولویتبندی عوامل آمیختهبازاریابی فرش دستباف در تصمیم به خرید خریداران فرش دستباف در استان کرمان»، نشریه علمی تخصصی شباک، 5(1)، 37-48.
20- عباسی، رسول؛ کاظمی، زهره. (1397). «شناسایی ابزارهای ترفیعی و تبلیغی مناسب برای ارتقای برند فرش دستباف ایران در بازارهای خارجی»، دو فصلنامه علمی – پژوهشی گلجام، 33، 200-183.
21- علیزاده، هانیه؛ اربابی، بیژن. (1399). «بررسی نحوهی تاثیرگذاری جغرافیا بر هویت فرش ایران»، دو فصلنامه علمی رجشمار، 1(1)، 23-36.
22- عیقرلو، سیامک؛ زاویه، سیدسعید. (1399). «تحلیل طبقهبندیهای ارائه شده طرح و نقش قالی ایران و ارائهی الگوی نوین طبقهبندی بر اساس طرح و نقش قالی»، دو فصلنامه علمی رجشمار، 1(1)، 153-172.
23- فرجی، مرتضی؛ مارالانی، مریم. (1388). «شناسایی ابزارهای ترفیعی و تبلیغی مناسب برای فرش دستباف ایران در بازار داخلی»، فصلنامه علمی پژوهشی انجمن علمی فرش ایران، 13، 106-87.
24- فیض، داود؛ سیاه سرانی کجوری، محمدعلی. (1395). «طراحی و ارائه مدل مفهومی عوامل تسهیلکننده صادرات فرش دستباف ایرانی مبتنی بر دیدگاه بازاریابی کل نگر با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)»، دو فصلنامه علمی – پژوهشی گلجام، 30، 22-1.
25- متین، آیدا؛ محمدیزاده، شادی. (1392). «مروری بر مدلهای خطی تجاریسازی»، رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 9(36)، 52-61.
26- محمدی، مجید. (1393). «شناسایی و رتبهبندی عوامل محیطی تاثیرگذار در تجاریسازی فناوری نانو در صنعت غذایی ایران»، دوفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، 23، 20-11.
27- مقیمی، سیدمحمد. (1386). «روش موردکاوی و کاربردهای آن در علوم انسانی»، روششناسی علوم انسانی، 13(5)، 71-102.
28- موسایی، احمد؛ صدرائی، ساسان؛ بندریان، رضا. (1387). «مدل فرایند تجاریسازی دانش فنی محصولات شیمیایی»، رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 16، 18-8.
29- میرآشه، شهرزاد؛ احمدی، زهرا. (1399). «مطالعهای بر وضعیت موزهی فرش ایران از نقطهنظر نمایش آثار»، دو فصلنامه علمی رجشمار، 1(1)، 173-184.
30- یحیایی، مهری؛ حسن زاده، علی. (1397). «ارائه مدل تجاری سازی فناوری در شرکتهای دانشبنیان حوزه ITC»، فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، 7(26)، 63-81.
31- یداللهی فارسی، جهانگیر؛ کلاتهایی، زهرا. (1391). «جایگاه تجاریسازی در مدیریت نوآوری و معرفی عمده مدلهای تجاریسازی در حوزه صنایع پیشرفته»، رشد فناوری، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، 9(33)، 26-36.
32- Amaratunga, D., & Baldry, D. (2001). Case study methodology as a means of theory building: performance measurement in facilities management organisations. Work Study, 50(3), 95–104.
33- Aslani, A., Eftekhari, H., Hamidi, M., & Nabavi, B. (2015). Commercialization Methods of a New Product/service in ICT Industry: Case of a Science & Technology Park. Organizacija, 48(2), 131–138.
34- Bilgin, M. H., Demir, E., Chi, M., Lau, K., Kin-Man, C., & Zhang, Z.-M. (2011). The Turkish handmade carpet industry: an analysis in comparison with select Asian countries. The Journal of The Textile Institute, 102(6), 514–526.
35- Chiesa, V., & Frattini, F. (2011). Commercializing Technological Innovation: Learning from Failures in High-Tech Markets. Journal of Product Innovation Management, 28, 437–454.
36- Chiu, S.-K., & Chang, K.-F. (2009). Organizational structure, support mechanism, and commercialization performance: A governance perspective. International Journal of Commerce and Management, 19(3), 183–194.
37- Cline, A., Lemay, S., & Helms, M. M. (2015). A framework for reverse logistics: the case of post-consumer carpet in the US. International Journal of Commerce and Management, 25(4), 466–489.
38- Fatta, D. Di, Gera, N., Tyagi, L. K., & Grisold, T. (2018). Export knowledge: Determinant of export strategy, export commitment and export performance in carpet industry. Kybernetes, 1–22.
39- Games, D., Kartika, R., Sari, D. K., & Assariy, A. (2020). Business incubator effectiveness and commercialization strategy: a thematic analysis. Journal of Science and Technology Policy Management, 1–17.
40- Goswami, K. K. (2018a). Developments in handmade carpets: Design and manufacture. Advances in Carpet Manufacture (Second Edition). Elsevier Ltd.
41- Goswami, K. K. (2018b). Developments in handmade carpets: Introduction. Advances in Carpet Manufacture (Second Edition). Elsevier Ltd.
42- Gupta, S. K. (2020). Comparison of Multi-criteria Decision Making Methods for Selection of Handmade Carpets. Journal of Natural Fibers, 1–11.
43- Haines, S. R., Adams, R. I., Boor, B. E., Bruton, T. A., Downey, J., Ferro, A. R., … Dannemiller, K. C. (2020). Ten questions concerning the implications of carpet on indoor chemistry and microbiology. Building and Environment, 170, 1–16.
44- Hosseinipour, S. E., Ahmadzadeh, M. ., & Zanjirchi, B. (2011). Marketing strategies for the carpet industry to enter the market. Advanced Materials Research, 334, 1682–1686.
45- Jónasdóttir, S. K., Hand, C., Misener, L., & Polgar, J. (2018). Applying case study methodology to occupational science research. Journal of Occupational Science, 1–15.
46- Kebschull, D., & Sahasranaman, A. (2018). Carpets from buyer’s viewpoint. Advances in Carpet Manufacture (Second Edi). Elsevier Ltd.
47- Lindgreen, A., Benedetto, C. A. Di, & Beverland, M. B. (2020). How to write up case-study methodology sections. Industrial Marketing Management Journal, 1–4.
48- Maghsoudi Ganjeh, Y., Khani, N., & Alem Tabriz, A. (2019). Social media usage and commercialization performance: role of networking capability. Journal of Science and Technology Policy Management, 10(5), 1174–1195.
49- Mazhari, M. Y., Madahi, A., & Eslami Mohammad, S. (2012). Export Marketing of Hand-woven Carpet of Kurdistan State in Iran (Assessing Effective Factors and Pathology). International Journal of Marketing Studies, 4(4), 83–92.
50- Medase, K., & Barasa, L. (2019). Absorptive capacity, marketing capabilities, and innovation commercialisation in Nigeria. European Journal of Innovation Management, 22(5), 790–820.
51- Mirjalili, S. A., & Sharzehee, M. (2005). An investigation on the effect of static and dynamic loading on the physical characteristics of handmade Persian carpets: Part I – the effect of static loading. The Journal of The Textile Institute, 96(5), 287–293.
52- MUÑOZ, A., & PUCHE, B. (2020). Commercialisation. Creative Commons.
53- Perry, C. (1998). Processes of a case study methodology for postgraduate research in marketing. European Journal of Marketing, 32(9), 785–802.
54- Rogers, D. S., Lambert, D. M., & Knemeyer, A. M. (2004). The Product Development and Commercialization Process. The International Journal of Logistics Management, 15(1), 43–56.
55- Shafiee RoodPoshti, M., & Davoodi, Z. (2018). Investigation of Persian Handmade Carpet Brand Positioning in View of European Customers. Almatourism, 9, 47–66.
56- Watson, S. A., & Warnock, M. M. (2003). Comparative Analysis Between Recycled and Newly Manufactured Carpets. Family and Consumer Sciences Research Journal, 31(4), 425–441.